Zbor de regularitate

Raliul Aerian cu avionul (Air Rally) și Zborul de Precizie cu avionul (Precision Flying)

 

Sportul este împărțit în două discipline, Raliul Aerian (Air Rally) și Zborul de Precizie (Precision Flying).

Principala diferență între cele două este că Precision Flying este un sport solo (un singur pilot) în timp ce Rally Flying este în echipaj (cu doi sportivi).

Campionatele Mondiale sunt organizate în mod regulat cu participare din întreaga lume.

Campionate Nationale pentru Rally Flying sunt organizate în fiecare an de către Aeroclubul României.

 

Raliul Aerian cu avionul (Air Rally)

 

Air Rally este un sport în echipaj, cu un pilot și un navigator. Accentul se pune pe marcarea și efectuarea precisă a traseului și observarea în timpul zborului. Navigatorul primește un plic sigilat cu aproximativ cincisprezece minute înainte de decolare. Plicul conține indicii pentru fiecare punct de întoarcere de pe traseu. Navigatorul trebuie să marcheze punctele de întoarcere pe hartă pe baza acestor indicii și va calcula traseul de zbor. Acest lucru este adesea finalizat în aer. Pilotul trebuie să zboare cu precizie de-a lungul traseului, iar aeronava este cronometrată la diferite puncte. Există, de asemenea, fotografii ce pot fi găsite de-a lungul traseului. Fotografiile punctelor de întoarcere sunt de asemenea furnizate. Aceste fotografii pot fi sau nu corecte, astfel încât echipajele să se confrunte cu o situație adevărată / falsă la fiecare punct de întoarcere.

Competițiile includ, de asemenea, o aterizare de precizie de-a lungul rutei, precum și una la întoarcere.

Competițiile sunt arbitrate cu ajutorul înregistratoarelor GNSS aprobate și penalizările sunt acordate pentru timpi, fotografii identificate în mod greșit, aterizări scurte sau lungi.

 

Zborul de Precizie cu avionul (Precision Flying)

 

Precision Flying este un sport individual care cuprinde trei secțiuni:

1.    Prima secțiune este un test (teoretic) de planificarea zborului. Aici este elaborată ruta de către concurent, care trebuie să calculeze pentru o viteză de zbor constantă și un vânt dat: distanța, viteza față de sol, timpul și capul (direcția) pe fiecare tronson al traseului. Nu sunt permise calculatoare electronice de aviație sau calculatoare științifice; piloții trebuie să folosească calculatoare tradiționale de navigație (analogice, "abac"). Penalitățile sunt alocate pentru fiecare calcul incorect de timp sau de cap (direcție). Sunt permise abateri foarte mici ale valorilor calculate.

2.    Cea de a doua secțiune este un test de zbor. Piloții au de zburat de-a lungul unui traseu la o viteză aleasă, cu o precizie de secunde. Piloții au, de asemenea, de identificat de-a lungul traseului fotografii și semne artificiale pe sol. Acestea trebuie să fie marcate pe hartă. Penalitățile sunt acordate pentru fiecare secundă mai devreme sau mai târziu peste anumite puncte necunoscute de control și peste punctele de întoarcere precum și pentru identificarea și poziționarea greșită ale semnelor artificiale și fotografiilor.

3.    În cele din urmă are loc secțiunea de aterizare în cadrul căreia pilotul trebuie să efectueze patru aterizări de la 1000ft de pe latura mare a turului de pistă. Două dintre aterizări sunt fără utilizarea motorului (una fără flapsuri) și două sunt cu utilizarea motorului (una peste obstacol de 2 metri). Ținta este o fâșie pictată pe pista cu o întindere de doi metri. Penalitățile sunt acordate pentru fiecare metru înainte sau după fâșie.