În data de 02.10.2024, pe Aerodromul Strejnic s-a produs evenimentul în care a fost implicată aeronava de tip ICP Savannah S, înmatriculată YR-5602, pe timpul executării unei misiuni de zbor de antrenament de tip aterizare de precizie.
Ulterior efectuării aterizării pe pista 07, după contactul cu solul, efectuat pe cele două puncte ale trenului principal de aterizare, axul roții din partea stângă a trenului de aterizare a cedat, iar aeronava a deviat către partea stângă a pistei, oprindu-se pe suprafața acesteia. Echipajul a întrerupt circuitele electrice ale aeronavei și a trecut la părăsirea preventivă a acesteia, niciunul dintre cei doi membri nefiind rănit.
În urma finalizării cercetărilor desfășurate de comisia internă de investigație desemnată de către Directorul General al Aeroclubului României, s-a determinat o serie de cauze favorizante, respectiv caracteristicile constructive ale axului roții și lipsa unui sistem dedicat de amortizare a șocurilor care să preia tensiunea din trenul principal de aterizare, în afară de anvelopă și jamba elastică. Totodată, a fost luată în calcul probabilitatea existenței unui defect al materialului din care a fost fabricat axul roții, favorizând apariția de micro-fisuri, aspect aflat încă în cercetarea Autorității de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile.
Pentru înlăturarea pericolului de producere a unor evenimente similare, cazul va fi prelucrat în cadrul unei ședințe de instruire teoretică cu întreg efectivul de piloți din Aeroclubul României.
De asemenea, o solicitare pentru elaborarea unei soluții constructive de modificare a axului roților trenului principal de aterizare a fost înaintată către producătorul aeronavelor de tip ICP Savannah S, în scopul creșterii rezistenței subansamblului.
![]() |