În perioada 07-13 octombrie Aeroclubul "Constantin Manolache" Deva a fost gazda Campionatului Național de Zbor cu Aeronave Ultraușoare. 25 de echipaje formate din pilot și navigator împărțite pe 11 aeronave și-au testat abilitățile de navigație și precizie de-a lungul a 6 zile de competiție, finalizând un total de 4 probe de navigație și 3 probe de precizia aterizării.
Planificarea zborului și navigația la vedere fără utilizarea echipamentelor electronice dezvoltă abilitățile piloților și stau la baza competițiilor aeronautice cu aeronave ultraușoare motorizate și nu numai.
Faptul că echipajele primesc detaliile probei doar cu puțin timp înainte de începerea acesteia transformă acest tip de competiție într-o provocare autentică pentru tinerii piloți.
PROBA DE NAVIGAȚIE
Înainte de decolare, echipajele primesc un plic ce conține următoarele documente esențiale pentru executarea zborului:
Cu ajutorul acestora, fiecare echipaj își va calcula distanțele și timpul pe traiect în funcție de viteza de zbor declarată.
Traiectele sunt compuse dintr-o serie de puncte de control unite prin linii drepte sau curbă, însumând aproximativ 100 km, iar timpul calculat pe fiecare tronson trebuie respectat astfel încât, după încheierea zborului, erorile de timp să fie cât mai aproape de 0.
Totodată, de-a lungul traiectului există o serie de porți ascunse. Dacă zborul este efectuat corect, acestea vor fi intersectate și vor aduce un punctaj mai mare echipajului.
În cadrul acestor probe de navigație, folosind doar hărțile și calculele efectuate în timpul planificării zborului, echipajele au atins cu precizie punctele de control, înregistrând abateri de mai puțin de 5 secunde.
PROBA DE PRECIZIA ATERIZĂRII
Careul de aterizare este împărțit în 5 sectoare a câte 5 m fiecare și o lungime totală de 125 m, reprezentând distanța în care aeronava trebuie să se oprească.
Obiectivul este ca aeronava să aterizeze în acest careu marcat, cât mai aproape de începutul acestuia, oprindu-se pe o distanță cât mai scurtă. Aterizarea se va face cu motorul redus complet, ceea ce implică un calcul corect al raportului dintre viteza de înaintare și apropierea față de sol, ținând cont de performanțele aeronavei.
Se va puncta doar careul în care ambele roți ale trenului principal de aterizare iau contact cu solul iar aeronava este stabilizată.
Experiența participării la astfel de competiții este valoroasă pentru fiecare echipaj, dezvoltând abilitățile piloților în gestionarea performanțelor aeronavei atât în zborul pe traiect, cât și în procedura de aterizare.
|
În perioada 11.11.2022 – 13.11.2022 Aeroclubul României a participat la ședința anuală a Comisiei Internaționale de Acrobație a FAI – Federația Aer...
Vineri, 26 aprilie, dăm startul demonstrațiilor aeriene din acest sezon! Pasionații de aviație mici și mari se vor bucura de prezența echipei de...
În perioada 07-09 noiembrie 2024, Aerodromul Clinceni a fost gazda Campionatului N...
Cantonamentul de acrobație aeriană, clasa Sportsman, desfășurat între 23 și 27 octombrie 2024 la Aeroclubul Teritoria...
În perioada 16-20 octombrie, Aeroclubul Mureș a găzduit cantonamentul de acrobație cu planorul, clasele Sportsman, In...
În perioada 16 - 20 octombrie Aeroclubul "Aurel Vlaicu" București a fost gazda Campionatului Național de R...