Ploiesti - Gheorghe Banciulescu

INSTRUCTIUNI AERODROM

PLOIESTI

A. Pozitionare aerodrom

1. Punct de referinta 44º55’30’’N 25º57’40’’E
2. Directie si distanta fata de oras 5 km W oras Ploiesti
3. Cota/Ondulatia geoidului / temperatura de referinta 183 m
4. Variatie magnetica/rata anuala de variatie 4°07'E(2008)/2T1IE
5. Administrator, adresa, telefon, fax, AFS Scoala Superioara de Aviatie Civila Bucuresti, Sect.1 Str. Gratioasei 13 +40 21 232 11 41, +40 21 232 21 OO(fax) Jud, Prahova Com Targsoru Vechi, sat Strejnicu, cod postal 107592 +40 24 448 24 78, +40 24 448 24 77(fax) +40 24 448 24 81 (dispecerat zbor)
6. Tipuri trafic permise VFR zi
7. Observatii -

B. Ore de operare

1. Administratie Luni - Vineri (vara) 08.00 – 14.00 LT Luni - Vineri (iarna) 08.00 – 14.30 LT
2. Vama si imigrari NU
3. Servicii sanitare NU
4. Servicii de informare aeronautica (Briefing) DA - prin dispecerat zbor
5. Birou pista al serviciilor de trafic aerian (ARO) DA - prin dispecerat zbor
6. Servicii de informare meteorologica DA - prin dispecerat zbor
7. Servicii de trafic aerian Zile de operare: Luni-Vineri
Ore de operare : vara: 07.00-15.00 LT
iarna: 09.00-14.00 LT
In afara orelor de operare si a programului orar al administratiei serviciile se asigura la cerere, transmisa administratiei cu 24 ore inainte, in scris, heliportul poate fi
8. Alimentare carburant NU
9. Servicii handling Da - prin administratia aerodromului
10 Servicii securitate DA - 24 ore
11 Degivrare NU
12 Observatii  

C. Servicii handling si facilitati

1. Tip combustibil / ulei NU
2. Facilitati cargo - handling NU
3. Facilitati alimentare carburant/ capacitati NU
4. Facilitati degivrare NU
5. Spatiu hangar pentru inspectie aeronave NU
6. Facilitati pentru reparatii structurale Cessna 172 S
7. Observatii  

D. Facilitati pasageri

1. Hotel In Ploiesti
2. Restaurant In Ploiesti
3. Transport Taxi din oras
4. Facilitati medicale In Ploiesti
5. Banca si oficiu postal In Ploiesti
6. Oficiu turism In Ploiesti

E. Servicii de salvare si lupta impotriva incendiilor

1. Categoria aeroportului Pe perioada zborului cu pilotii eievi: CAT ?
2. Echipament salvare NU
3. Capacitati de mutare aeronava Un tractor numai pentru Cessna 172 S
4. Observatii  

F. Capabilitati de sezon - curatire

1. Tipul echipamentului de curatire Un tractor cu larna
2. Prioritati de curatire 1.Pista (banda de zbor) 27/09
2.Cale de rulaj (cale de acces)
3.Heliport
4.Platforma
5.(restul suprafetei de manevra)
3. Observatii  

G. Platforme, cai de rulaj si zone de venficari aeronave

1. Suprafata si structura platforma larba si beton 5700 kg
2. Latime cale de rulaj,suprafata si structura 25 m, iarba, 5700 kg
3 Pozitia de verificare a altimetrelor si cota NU
4. Punct verificare INS NU
5 Observatii  

H. Marcarea suprafetei de miscare si sistemul de control si marcaje

1.   Utilizarea semnelor de identificare al locurilor aeronavelor NU
2.   Marcaje ale pistelor (benzilor de zbor) si cailor de rulaj Pista; margini marcate prin benzi de cauciu
albe 6x0,5m
La 50m una de alta
Cale rulaj: lateral prin jaloane alb portocaliu
3.   Bare de oprire NU
4.   Observatii Maneca de vant la punctui de conducere a Zborului. "T" la 100 de metri de pragul 27

I. Obstacole aerodrom

Pista Felul obstacolului Cota Terenului Inaltimea obstacolului Fata de punctul de referinta
Distanta (m) Grade magnetice
09/27 Linie de Centura Ploiesti 183 m 5 - 15 m 1200 m 050 - 090
CFR Ploiesti - Campina 183 m 6 m 1700 m 050 - 090
Castel de apa UM - Strejnic 183 m 15 m 3000 m 260
Releu (antena) 183 m 80 m 3000 m 095
Padurea Crangu lui Bod 183 m 15 m 1150 m 280
Poligon infrastructura 183 m 10 m 1350 m 280
Comuna Strejnic 183 m 15 m 550 m 207
Infrastructura aerodrom 183 m 15-30 m 500 m 330
CFR Ploiesti - Tirgoviste 183 m 6 m 550 m 330
2 cosuri termocentrala Brazi 183 m 180 m 6500 m 170

J. Furnizare informatii meteorologice

1. Birou meteo asociat Banesa
2. Ore de serviciu. Functionare in afara orelor de serviciu Ca serviciile de trafic aerian
3. Oficiul responsabil pentru pregatirea TAF Perioada de valabilitate Baneasa 9 ore
4. Tip prevederii pentru aterizare Interval de emitere Nu
5. Informare / consultare asigurata Nu
6. Documente de zbor Limba utilizata Harti, formulare, texte abreviate si in limbaj normal romana/engleza
7. Harti si alte informatii necesare pentru informare sau consultare La cerere
8. Echipamente suplimentare pentru furnizarea de informatii Nu
9. Unitate ATS detinatoare de informatii Dispecerat zbor
10. Informatii suplimentare Conducator zbor pe timpul zborului cu pilotii elevi

K. Caracteristici fizice ale pistei

Denumire pista Nr. Directie adevarata &magnetica Dimensiunea pistei (m) Rezistenta si suprafata pistei Coordoate prag pista Cota pistei (m)
Eliptic Ortho.
1 2 3 4 5 6 7
27 268 GEO
272 MAG
960/40 5700Kg iarba N 44.55.56
E 25.57.59
183  
09 088 GEO
092 MAG
960/40 5700Kg iarba N 44.55.59
E 25.57.15
183  
Panta pistei/swy Dimensiuni SWY Dimensiuni CWY Dimensiuni zonei inerbata      
8 9 10 11 12 13 14
  150x40   1200x400      
  180x40          

Obs.: In centrul suprafetei de zbor, pe toata latimea ei, pe directia NNW - SSE, prezinta o usoara denivelare, care nu influenteaza desfasurarea normala a zborului.
L. Distante declarate

Denumire Pista TORA TODA ASDA   OBS
27          
09          

M. Distante declarate reduse

Denumire Pista TORA TODA ASDA   OBS.
27          
09          

N. Lumini

Pista Tip lum App L / intens. Lum. prag culoare bare lat PAPI VASIS Lum zona contact L PISTA
Lum.ax Lum.laterale Lum. sfarsit pista SWY
1 2 3 4 5 6 7 8 9
27 Nu Nu Nu Nu Nu Nu Nu Nu
09 Nu Nu Nu Nu Nu Nu Nu Nu

O. Alte lumini, sursa secundara de energie

1. Far de aerodrom/far de identificare, caracteristici, ore de functionare Nu
2. Localizare Indicator directie aterizare Localizare anemometru Nu
3. Margini si ax cai de rulaj Nu
4. Sursa secundara energie / timp de reactie Nu

P. Zona aterizare elicopter

1. Coordonate TLOF sau prag FATO N44°55'45" E025°57'55"
2. Cota TLOF / FATO (m/ft) 183
3. Dimensiuni TLOF si FATO, suprafata, rezistenta, marcaje TLOF 24 x 24 m FATO 375 x 20 larba, 5700 Kg buna patrat marcat cu benzi de cauciuc 6 x 0,5m prinse in pamant + indicator H
4. Directie adevarata si magnetica FATO 09/27
5. Distante declarate disponibile TLOF 20 x 20; FATO 25 x 25, CWY x 60
6. lluminare app. Si FATO Nu
7. Observatii Pozitie: 300m nord de pista 09/27 la travers punct referinta aerodrom Indicator vant la 450m lateral fata de banda de zbor

Q. Spatiul aerian ATS

1. Denumire si limite laterale LRD101 PLOIESTI/Strejnic Cere cu raza de 10 km centrat in punctui de referinta al aerodromului
2. Limite verticale 0-1200m QNH
3. Clasificarea spatiului aerian G
4. Indicativ organ ATS Limba Strejnic dispech si/sau Strejnic start Romana
5. Altitudinea de tranzitie Nu
6. Observatii Tot anul pe timp de zi Activitati de aviatie sportiva, planoare ,arasutism,zbor cu motor,ULM si balon cu aer cald

R. Facilitati comunicatii ATS

Denumirea serviciului Indicativ Frecventa Ore de operare obs
Dispecerat zbor Strejnic dispech 118.4MHz ca ATS  
Conducator zbor Strejnic dispech 118.4MHz Pe timpul zborului scoala  

S. Mijloace radio navigatie si aterizare

Tip mijloc Identificare Frecventa Ore operare Coordonate loc antena transmisie Cota Antena transmisie  
Nu Nu Nu Nu Nu Nu Nu
Nu Nu Nu Nu Nu Nu Nu

T.Reglementari trafic local

 

a. Serviciu de informare a zborului si informatiile aeronautice premergatoare zborului sunt furnizate numai pentru zboruri VFR.

b. Zborurile care intentioneaza sa intre in spatiul controlat dupa decolare trebuie sa contacteze STREJNIC DISPECH in cat mai scurt timp solicitind sa se faca coordonarea cu cea mai apropiata unitate ATC pentru obtinerea aprobarii.

c. Se interzice zborul peste zona platformei industriale Brazi.

d. Se interzice venirea aeronavelor inmatriculate in alt stat la aerodrom fara o cerere emisa de catre beneficiar cu 48 ore inainte de data preconizata de aterizare.

e. Deplasarea aeronavelor pe spatiul de miscare se va face numai la indicatiile conducatorului de zbor sau a dispecerului de serviciu.

U. Proceduri de reducere a zgomotului: Nu

V. Proceduri de zbor / procedura la vizibilitate redusa: Nu

W. Informatii suplimentare: Nu

X. Harti referitoare la aerodrom: In constructie