Bucuresti - Aurel Vlaicu

INSTRUCTIUNI AERODROM

BUCURESTI

A. Pozitionare aerodrom

1. Punct de referinta 44º21’29’’N 25º55’46’’E
2. Directie si distanta fata de oras 18 km SV fata de Bucuresti
3. Cota/Ondulatia geoidului / temperatura de referinta 80.5 m
4. Variatie magnetica/rata anuala de variatie 40.04.00 (2008 )
5. Administrator, adresa, telefon, fax, AFS AeroclubulTeritorial AurelVlaicu aerodromClinceni Comuna Clinceni, localitatea Bragadiu, ILFOV Tel/fax: 021 / 423.03.63
6. Tipuri trafic permise VFR zi
7. Observatii  

B. Ore de operare

1. Administratie Luni –Vineri (vara)
Luni –Vineri (iarna)
2. Vama si imigrari NU
3. Servicii sanitare NU
4. Servicii de informare aeronautica (Briefing) DA prin dispecerat zbor
5. Birou pista al serviciilor de trafic aerian (ARO) NU
6. Servicii de informare meteorologica DA prin dispecerat zbor
7. Servicii de trafic aerian Zile de operare :Luni –Vineri
Ore de operare :vara, iarna
La cerere programul se poate modifica cu aprobarea Directorului General
8. Alimentare carburant NU
9. Servicii handling NU
10 Servicii securitate NU
11 Degivrare NU
12 Observatii  

C. Servicii handling si facilitati

1. Tip combustibil / ulei NU
2. Facilitati cargo - handling NU
3. Facilitati alimentare carburant/ capacitati NU
4. Facilitati degivrare NU
5. Spatiu hangar pentru inspectie aeronave DA
6. Facilitati pentru reparatii structurale Nu
7. Observatii  

D. Facilitati pasageri

1. Hotel 13; Locuri la aeroclub
2. Restaurant In BRAGADIRU
3. Transport Autobuz si MAXITAXI din oras
4. Facilitati medicale NU
5. Banca si oficiu postal In BRAGADIRU
6. Oficiu turism NU

E. Servicii de salvare si lupta impotriva incendiilor

1. Categoria aeroportului  
2. Echipament salvare Stingatoare CO2, cu solutie A+B; Lazi cu nisip, butoaie cu apa, pichet de incendiu
3. Capacitati de mutare aeronava
4. Observatii  

F. Capabilitati de sezon - curatire

1. Tipul echipamentului de curatire Lopeti, cazmale, tarnacoape
2. Prioritati de curatire 1.Pista ( banda de zbor) 060/240
2.Calea de rulaj
3.Platforma
4.restul suprafetei de manevra
3. Observatii  

G. Platforme, cai de rulaj si zone de venficari aeronave

1. Suprafata si structura platforma Iarba si beton 5700 kg
2. Latime cale de rulaj,suprafata si structura 150 / 100 iarba
3 Pozitia de verificare a altimetrelor si cota QFE 80.5M
4. Punct verificare INS NU
5 Observatii  

H. Marcarea suprafetei de miscare si sistemul de control si marcaje

1.   Utilizarea semnelor de identificare al locurilor aeronavelor NU
2.   Marcaje ale pistelor (benzilor de zbor) si cailor de rulaj Balize, T-eu, fanioane si maneci de vant
Ziua: balize???
Ziua: marcaje pe suprafata de manevra; Semnale pentru dirijarea avioanelor (executate cu fanioane)
3.   Bare de oprire NU
4.   Observatii  

I. Obstacole aerodrom

Pista Felul obstacolului Cota Terenului Inaltimea obstacolului Fata de punctui de referinta
Distanta (m) Grade magnetice
060° 240° Linie electrica inalta tensiune 80 m 25 m 2500 m 60°
Liziera plopi 80 m 20 m 2000 m 30°-90°
Antena 80 m 80 m 500 m 20°

J. Furnizare informatii meteorologice

1. Birou meteo asociat Birou meteo Banesa
2. Ore de serviciu. Functionare in afara orelor de serviciu Ca Serviciile de trafic aerian
3. Oficiul responsabil pentru pregatirea TAF Perioada de valabilitate Baneasa TAF 9 ore
4. Tip prevederii pentru aterizare Interval de emitere Nu
5. Informare / consultare asigurata Nu
6. Documente de zbor Limba utilizata Harti, formulare, texte abreviate si in limbaj normal romana/enqleza
7. Harti si alte informatii necesare pentru informare sau consultare La cerere
8. Echipamente suplimentare pentru furnizarea de informatii Nu
9. Unitate ATS detinatoare de informatii Dispecerat zbor
10. Informatii suplimentare Conducator zbor pe timpul zborului cu pilotii elevi, TWR ARAD

K. Caracteristici fizice ale pistei

Denumire pista Nr. Directie adevarata &magnetica Dimensiunea pistei (m) Rezistenta si suprafata pistei Coordoate prag pista Cota pistei (m)
Eliptic Ortho.
1 2 3 4 5 6 7
060   1000X60 5700Kg.iarba N 44.21.36
E 25.56.06
79.00
0
 
240   1000X60 5700Kg.iarba N 44.21.22
E 25.55.25
80.50
0
 
Panta pistei/swy Dimensiuni SWY Dimensiuni CWY Dimensiuni zonei inerbata      
8 9 10 11 12 13 14
060
1:20
           
240
1:20
           

Obs.:
L. Distante declarate

Denumire Pista TORA TODA ASDA   OBS
060 1000 1000 1000    
240 1000 1000 1000    

M. Distante declarate reduse

Denumire Pista TORA TODA ASDA   OBS.
           
           

N. Lumini

Pista Tip lum App L / intens. Lum. prag culoare bare lat PAPI VASIS Lum zona contact L PISTA
Lum.ax Lum.laterale Lum. sfarsit pista SWY
1 2 3 4 5 6 7 8 9
  Nu Nu Nu Nu Nu Nu Nu Nu
  Nu Nu Nu Nu Nu Nu Nu Nu

O. Alte lumini, sursa secundara de energie

1, Far de aerodrom/far de identificare, caracteristici, ore de functionare Nu
2. Localizare Indicator directie aterizare Localizare anemometru Nu
3. Margini si ax cai de rulaj Nu
4. Sursa secundara energie / timp de reactie Nu

P. Zona aterizare elicopter

1. Coordonate TLOF sau prag FATO NU
2. Cota TLOF / FATO (m/ft) NU
3. Dimensiuni TLOF si FATO, suprafata, rezistenta, marcaje  
4. Directie adevarata si magnetica FATO NU
5. Distante declarate disponibile  
6. lluminare app. Si FATO Nu
7. Observatii  

Q. Spatiul aerian ATS

1. Denumire si limite laterale LRD100 conform AIPRomania
2. Limite verticale GND ALT by ATC
3. Clasificarea spatiului aerian G
4. Indicativ organ ATS Limba Clinceni dispech/romana
5. Altitudinea de tranzitie Nu
6. Observatii Tot anul pe timp de zi. Activitati de aviatie sportiva cu : planoare ,zbor cu motor,ULM, parasutism,balon cu aer cald

R. Facilitati comunicatii ATS

Denumirea serviciului Indicativ Frecventa Ore de operare obs
Dispecerat zbor Clinceni dispech 128,3MHz Program aeroclub  
Conducator zbor Clinceni start 128,3MHz Pe timpul zborului scoala  

S. Mijloace radio navigatie si aterizare

Tip mijloc Identificare Frecventa Ore operare Coordonate loc antena transmisie Cota Antena transmisie  
Nu Nu Nu Nu Nu Nu Nu
Nu Nu Nu Nu Nu Nu Nu

T.Reglementari trafic local

 

a. Serviciu de informare a zborului se asigura pentru zboruri VFR.

V. Proceduri de zbor / procedura la vizibilitate redusa: Nu

W. Informatii suplimentare: Nu

X. Harti referitoare la aerodrom: In constructie