• De Demo Aeroclub
  • In Stiri
  • Postat la 21 Aprilie 2021

DISCUS 2A – Planor de înaltă performanță

DISCUS 2A – Planor de înaltă performanță

 

Planoarele de tip DISCUS 2A sunt în principal folosite la clasa Standard unde anvergura este limitată la maximum 15 m, masa maximă la decolare să nu depășească 525 kg și elementele de hipersustentație nu sunt admise.

Încă de la predecesorul său, DISCUS, proiectat și fabricat de Schempp-Hirth, avea să fie un real succes care promitea performanțe net superioare pentru acele vremuri. DISCUS A și DISCUS B au fost fabricate în perioada 1984-1995 și sub licență de către Republica Cehă sub denumirea DISCUS CS. Diferența constructivă dintre DISCUS A și DISCUS B constă în lățimea și lungimea fuselajului. Varianta A era o variantă mai competitivă și pentru piloți cu o înălțime maximă de 175 cm având un fuselaj cu 23 cm mai scurt decât varianta B și cu 8 cm mai îngust.

Din anul 1997 începe producția planorului DISCUS 2 care este activă chiar și în zilele noastre, la mai bine de 24 ani de la primul zbor. DISCUS 2A și DISCUS 2B respectă tradiția celor de la Schempp-Hirth, varianta A are un fuselaj cu 41 cm mai scurt decât varianta B, înălțimea fuselajului este mai mică cu 6 cm și lățimea cu 8 cm. Varianta B este potrivită pentru orice pilot în timp ce varianta A, care este cea mai des întâlnită în rândul concursurilor, este potrivită doar pentru piloții cu o înălțime maximă de aproximativ 190 cm și o statură sportivă.

În toți cei 24 ani de viață, DISCUS 2 a câștigat majoritatea Campionatelor Mondiale. Chiar și în 2018 la ultimul Campionat Mondial ținut de această dată în Polonia, prima și a treia poziție au fost ocupate de un planor DISCUS 2A. În acel an, Aeroclubul României avea să obțină cel mai bun rezultat la un Campionat Mondial la clasa Standard, sportivul Scarlat Norbert Alin obținând locul 6 după 7 probe de concurs fiind pe primul loc la 3 dintre acestea.

 

DISCUS 2A în cadrul Aeroclubul României

Începând cu anul 2003, 2 planoare de tip DISCUS 2A, YR-1030 și YR-1031, au fost achiziționate pentru a crește nivelul competițional al Lotului Național de Planorism.

Aceste planoare au participat la cele mai importante competiții de profil atât la nivel național cât și internațional unde au obținut rezultate mai bune de la an la an.

Până în prezent, aceste 2 planoare au zburat peste 300.000 km în România în aproximativ 4000 ore de zbor. Cel mai intens an fiind anul 2020 când au zburat 38.000 km în 440 ore de zbor. Pe lângă rezultatele competiționale, aceste planoare au fost folosite pentru stabilirea unor noi recorduri de viteză pe diferite traiecte, distanță liberă, distanță declarată, depășirea barierei de 1000 km în 13.11.2019 precum și 2 zboruri cu o distanță declarată de 750 km pentru distincția FAI.  

Datorită rezultatelor foarte bune obținute în ultimii ani cu aceste 2 planoare, în anul 2020 a fost achiziționat încă un planor de tip DISCUS 2A cu înmatricularea YR-3799.

 

 

Primele zboruri din anul 2021

Echipa Națională de Planorism și-a început activitatea de zbor încă de la începutul acestei luni, acumulând până în acest moment peste 3200 km în 53 ore de zbor cu cele 3 planoare de tip DISCUS 2A.

Am avut de asemenea ocazia de a testa al treilea planor de tip DISCUS 2A, YR-3799, putem spune că am rămas plăcut impresionați. Zboară la fel de bine ca celelalte 2 planoare de acest tip.

Zborul în zona montană în primele luni ale anului este unul spectaculos deoarece vârfurile munților încă sunt acoperite cu un strat considerabil de zăpadă astfel că peisajele de care avem parte sunt  de-a dreptul copleșitoare.  De-a lungul celor 11 zboruri de distanță din acest an, cele 3 planoare de tip DISCUS 2A au zburat în următoarele zone: Munții Ciucaș, Baiului, Postăvaru, Bucegi, Piatra Craiului și Făgăraș.

În continuare vom zbura de la Aerodrom Sânpetru din Brașov în funcție de condițiile meteorologice.

DSC_0113.JPG

19 Noiembrie 2019

Cupa “Aurel Vlaicu” - ediția 2019

De Bogdan Hrusca | In Stiri

În perioada 15-17 noiembrie 2019, la Aeroclubul Teritorial “Aurel Vlaicu” București, s-a desfășurat Cupa “Aurel Vlaicu” - precizia aterizării cu pl...

1.jpg

19 Noiembrie 2019

CAMPIONATUL NAŢIONAL și CUPA ROMÂNIEI - PRECIZIA ATERIZĂRII - 2019

De Bogdan Hrusca | In Stiri

În perioada 19.10.2019-24.10.2019, Aeroclubul României a organizat competiția duală anuală compusă din Campionatul Național și Cupa României - prec...


Ultimele Articole

  • Aero Expo Fest

    01 Septembrie 2021 / Stiri,

    Aeroclubul României împreună cu Camera de Comert si Industrie a Romaniei vine în sprijinul tuturor celor care dezvolt...

  • Echipele medaliate ale României

    09 August 2021 / Concursuri,

    După o pauză de un an cauzată de pandemia globală, competițiile aeronautice au început să se desfășoare din nou. Aero...

  • Romanian National Championship

    19 Iulie 2021 / Concursuri,

    Campionatul National de Zbor de Distanta cu Planorul / Cupa Romaniei - RCC. Este o competitie de zbor de distanta ...

  • Turnul de parasutism Cluj

    23 Iunie 2021 / Stiri,

    În anul 1948 s-a înființat o secție de de parașutism în cadrul Federației Aeronautice Române. Conducerea acestei secț...

Toate Articolele

Linkuri Rapide

Categorii

Photostream

Newsletter

Inscrieti-va in newsletter pentru a primi constant ultimele noutati.